fbpx

Groep 4

Op zoek naar een leuke en compleet uitgewerkte creatieve les voor groep 4? Een les die ook nog eens de verbeeldingskracht van de leerlingen aanspreekt waardoor geen enkel werk hetzelfde is? 

Kijk hieronder voor de verzameling lesbrieven van Studio Kunstig die geschikt zijn voor groep 4. 

De voorpagina van de lesbrief drukwerkcollage

Drukwerk collage

Kijk en voel eens aan de verschillende materialen. Alles heeft een andere textuur (voelbaar). We gaan deze materialen insmeren met verf en afdrukken, waardoor je deze textuur ook duidelijk kunt zien (structuur). De les erna bekijken we onze afdrukkken opnieuw, en gaan met stukjes hiervan, in combinatie met kranten en evt. gekleurd papier collage’s maken.

Groep 4 / 5 / 6 / 7 / 8

Tijdsduur: 1 á 2 lessen van 50 min.

Inhoud van het  digitale lespakket: 

  • Informatie voor de leerkracht wbt techniek, vaardigheden, voorbereiding ed.
  • Een duidelijk werk-stappenplan in woord en beeld (foto’s)
  • Een powerpoint voor op het digibord, waarbij iedere stap wordt toegelicht

7,-

De voorpagina van de lesbrief podloodtoppers bvn rubber

Potloodtoppers van rubber

Met een simpele naaisteek (de overslagsteek) en stevig knutselrubber maak je
zo je eerste naaiproject. Doordat je naait in rubber heb je geen last van een kreukelend en opfrommelend stofje, waardoor dit project perfect is voor de beginnende naaier. 

Groep 4 / 5 / 6 / 7 / 8

Tijdsduur: 2 lessen van 50 min.

Inhoud van het  digitale lespakket: 

  • Informatie voor de leerkracht wbt techniek, vaardigheden, voorbereiding ed.
  • Een duidelijk werk-stappenplan in woord en beeld (tekeningen)
  • Een powerpoint voor op het digibord, waarbij iedere stap wordt toegelicht
  • Een overtrekmal voor de topper

10,-

paashaas voorpagina

(Paas-)haas

Yes, eindelijk een manier om je eigen superzachte knuffel te maken zonder te kunnen naaien! Je gebruikt gewoon een sok en een lijmpistool. De hazen hebben allemaal dezelfde basis, maar of die van jou nu lange of korte oren heeft, een apart kopje en lijfje of juist niet, lekker dik of juist wat dunner is, en natuurlijk hoe je ‘m versiert, dan bepaal jij helemaal zelf.

Groep 4 / 5 / 6 / 7 / 8

Tijdsduur: 1 à 2 lessen van 50 min.

Inhoud van het  digitale lespakket: 

  • Informatie voor de leerkracht wbt techniek, vaardigheden, voorbereiding ed.
  • Een duidelijk werk-stappenplan in woord en beeld (foto’s)
  • Een powerpoint voor op het digibord, waarbij iedere stap wordt toegelicht
  • Extra informatie wbt het lijmpistool

7,-

De voorpagina van de lesbrief draadjesvogel

Draadjesvogel

Je hebt vogels in alle vormen, maten en kleuren. Hoe ze heten? Geen idee, maar mooi en bijzonder zijn ze wel! Met wc-papier, aluminiumfolie en heel veel draad maken we een hele zwerm bontgekleurde vogels.

Groep 4 / 5 / 6 / 7 / 8

Tijdsduur: 1 á 2 lessen van 50 min.

Inhoud van het  digitale lespakket: 

  • Informatie voor de leerkracht wbt techniek, vaardigheden, voorbereiding ed.
  • Een duidelijk werk-stappenplan in woord en beeld (tekeningen)
  • Een powerpoint voor op het digibord, waarbij iedere stap wordt toegelicht

7,-

De voorpagina van de lesbrief piepschuim dier

Piepschuim dier

Heb je ooit gehoord van een olifantensnuitbeestje? Of een drakenneusvlieger? Een kriebelknipoogzwijn dan? Nee? Ik ook niet. Maar ik ben wel heel benieuwd hoe die en nog veel meer andere gekke dieren eruit zien. We gaan ze maken van verschillende stukken piepschuim die je met prikkertjes aan elkaar verbindt.  En het vachtje? Dat bedenk je natuurlijk ook zelf met allerhande stofjes en veertjes.

Groep 3 / 4 /5 / 6 / 7 / 8

Tijdsduur: 2 lessen van 50 min.

Inhoud van het  digitale lespakket: 

  • Informatie voor de leerkracht wbt techniek, vaardigheden, voorbereiding ed.
  • Een duidelijk werk-stappenplan in woord en beeld (tekeningen)
  • Een powerpoint voor op het digibord, waarbij iedere stap wordt toegelicht

10,-

De voorpagina van de lesbrief kleirobot

Kleirobot

Hoe ziet een robot er eigenlijk uit? Net als een mens, met een hoofd, buik, armen en benen? Of toch heel anders? Jij mag het bedenken! Vaak maak je met klei een staande vorm. Dat gaan we nu eens anders doen, want deze robot is hartstikke plat.

Groep 1 / 2 / 3 / 4 / 5

Tijdsduur: 1 les van 50 min.

Inhoud van het  digitale lespakket: 

  • Informatie voor de leerkracht wbt techniek, vaardigheden, voorbereiding ed.
  • Een duidelijk werk-stappenplan in woord en beeld (foto’s)
  • Een powerpoint voor op het digibord, waarbij iedere stap wordt toegelicht

5,-

kruipende insecten beginpagina

Kruipende insecten (groot)

Van karton en chenilledraad ‘bouwen’ we onze eigen kruipende insecten. Die bestaan in allerlei maten, vormen en kleuren, dus je mag er deze keer zelf eentje bedenken! En heb je weleens goed naar dik karton gekeken, en gezien dat daar tunneltjes doorheen lopen? Die kunnen we perfect voor dit werkstuk gebruiken.

Groep 1 / 2 / 3 / 4

Tijdsduur: 1 à 2 lessen van 50 min.

Inhoud van het  digitale lespakket: 

  • Informatie voor de leerkracht wbt techniek, vaardigheden, voorbereiding ed.
  • Een duidelijk werk-stappenplan in woord en beeld (foto’s)
  • Een powerpoint voor op het digibord, waarbij iedere stap wordt toegelicht

5,-

Beginpagina reliëfkunst

Reliëfkunst

Kunst is meestal alleen om naar te kijken, niet om te voelen. Maar deze kunst niet! Dit is door de verschillende hoogtes een echt ‘voelschilderij’. We gaan aan de slag met het maken van reliëf. In het voorbeeld maak ik een robot, maar dit kun je natuurlijk met ieder onderwerp doen.

Groep 4 /5 / 6 / 7 / 8

Tijdsduur: 2 lessen van 50 min.

Inhoud van het  digitale lespakket: 

  • Informatie voor de leerkracht wbt techniek, vaardigheden, voorbereiding ed.
  • Een duidelijk werk-stappenplan in woord en beeld (foto’s)

10,-

De voorpagina van de lesbrief robothoofd

Robothoofd

Heeft een robot een gezicht, net zoals mensen? Hoe zou dat gezicht eruit zien? We gaan dit maken met aluminiumfolie, maar omdat dit niet goed blijft plakken maken we de onderdelen aan elkaar met spelden en punaises.

Groep 1 / 2 / 3 / 4 / 5

Tijdsduur: 1 les van 50 min.

Inhoud van het  digitale lespakket: 

  • Informatie voor de leerkracht wbt techniek, vaardigheden, voorbereiding ed.
  • Een duidelijk werk-stappenplan in woord en beeld (foto’s)
  • Een powerpoint voor op het digibord, waarbij iedere stap wordt toegelicht

5,-

De voorpagina van de lesbrief speksteen

Speksteen

Altijd al eens echt willen beeldhouwen? Dan is dit je kans! Want de vrij zachte speksteen is eenvoudig te bewerken door kinderhandjes. En een leuk extraatje hierbij is dat het stof wat van deze steen afkomt talkpoeder is. Dus naast een uniek beeldje krijg je van dit project ook heerlijk zachte handen!

Groep 4 /5 / 6 / 7 / 8

Tijdsduur: 1 les van 50 min.

Inhoud van het  digitale lespakket: 

  • Informatie voor de leerkracht wbt techniek, vaardigheden, voorbereiding ed.
  • Een duidelijk werk-stappenplan in woord en beeld (tekeningen)
  • Een powerpoint voor op het digibord, waarbij iedere stap wordt toegelicht

5,-

De voorpagina van de lesbrief robot stempelen

Robot stempelen

Bij dit project gaat het vooral om experimenteren. Want hoe leuk is het om te ontdekken hoe de afdruk van ieder blokje eruit ziet? En hoe al deze afdrukken samen weer iets nieuws (een robot) kunnen worden? Maar hoe ziet een robot er eigenlijk uit? net als een mens, met een hoofd, buik, armen en benen? Of toch heel anders? Jij mag het bedenken!

Groep 1 / 2 / 3 / 4 / 5

Tijdsduur: 1 à 2 lessen van 50 min.

Inhoud van het  digitale lespakket: 

  • Informatie voor de leerkracht wbt techniek, vaardigheden, voorbereiding ed.
  • Een duidelijk werk-stappenplan in woord en beeld (foto’s)

7,-