fbpx

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden, de kleine saaie en officiële lettertjes. Ze zijn niet leuk, maar ze horen erbij. Lees ze van tevoren goed door, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Als je een bestelling plaatst, ga je akkoord met deze algemene voorwaarden .

Algemene voorwaarden “Studio Kunstig” (opgesteld 05-06-2022)

 

Algemeen

Judith Habraken | Studio Kunstig
Naaldhout 29
5621DC Eindhoven
06-29284891
E-mailadres: post@studio-kunstig.nl

Aangezien Studio Kunstig op dit moment vanwege gezondheidsredenen niet bedrijfsmatig is, heeft het geen Kvk-inschrijving en geen Btw-nummer. Daaarom zijn alle bestellingen excl. btw, en ontvang je ipv een factuur een kwitantie.

Bedenktijd & retour

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.*

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar Studio Kunstig zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw postvervoerder. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Studio Kunstig geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact opnemen via post@studio-kunstig.nl . Ik zal vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kan ik deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Product ruilen?

Wil je je product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kunt hiervoor contact opnemen met post@studio-kunstig.nl. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.

​*Maatwerk uitgezonderd
Producten die speciaal voor jou gemaakt worden, en via Studio Kunstig gekocht, worden op maat volgens de door jou opgegeven specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief. Dit geldt voor alle producten met eigen naam, tekst, data en de volledig gepersonaliseerde producten. 

* Digitale producten uitgezonderd
Producten die je bestelt en die digitaal geleverd worden, kunnen na verzending niet meer retour genomen worden. Hieronder vallen oa de online workshops en lesbrieven.

Annuleren bestelling
Het kan iedereen overkomen, dat je in een opwelling iets bestelt, en het later toch liever niet wilt hebben. Een bestelling kan alleen geannuleerd worden, indien het product nog niet gemaakt wordt. Zodra het productieproces is begonnen, is het te laat. Kant en klare producten kunnen geannuleerd worden, totdat ze op de post zijn gedaan. 

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met mij op. Ik probeer dan de bestelling nog voor je te wijzigen.

 

Levertijd en verzendkosten

Studio Kunstig, dat ben ik alleen: Judith Habraken. Alles wat bij de werkzaamheden komt kijken doe ik zelf. Dit gaat van producten maken, inpakken, verzenden, administratie, mailwisselingen, website onderhoud etc. Hierdoor is het onmogelijk voor mij om zo snel te kunnen leveren als de grote webshops dat wel kunnen. Daarnaast is gratis of goedkoop verzenden ook geen optie. 

Ik doe mijn best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Studio Kunstig verstuurt de pakketjes via PostNL. Zij bezorgen niet op zondag en maandag. Houdt hier rekening mee met het bestellen. 
Producten die op voorraad zijn zullen, na betaling, doorgaans binnen 5 werkdagen aangeboden worden bij PostNL.
Producten die speciaal voor jou gemaakt moeten worden, hebben een langere levertijd. Deze levertijd gaat ook pas in als de betaling binnen is bij Studio Kunstig. Dit kan oplopen tot ongeveer 3 weken, de verwachte levertijd worst met je gecommuniceerd via de mail.  Als het product verstuurd wordt, krijg je hiervan ook een mail. 

Bij een bestelling van meerdere producten zal ik wachten totdat alle producten verzendklaar zijn. Mocht je dit liever niet hebben, dan kun je contact opnemen met Studio Kunstig. Er kunnen dan extra verzendkosten gerekend worden. 
Wijzigingen in de levertijden (bijv. in vakanties) worden worden gecommuniceerd via de mail.

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen in Nederland:

€1,90 voor bestellingen die door de brievenbus passen via PostNL (envelop)
€4,10 voor brievenbuspakketjes via PostNL
€6,00 voor pakketten via PostNL

Je dient zelf zorg te dragen voor de juiste verstrekking van de adresgegevens. Studio Kunstig is niet verantwoordelijk voor het niet aankomen of zoek raken van de post als de adresgegevens onjuist zijn doorgegeven. 
Als het pakketje verstuurd wordt, ontvang je daarvan altijd een bevestiging. Mocht het dan na 5 werkdagen nog niet bezorgd zijn, dan kun je contact opnemen met Studio Kunstig. Houdt er rekening mee dat tijdens drukke perioden zoals rondom feestdagen, de levertijd langer duurt. 

Ophalen: 
Producten kunnen ook opgehaald worden bij Studio Kunstig. Dit kan alleen op afspraak. 
De producten kunnen al betaald worden tijdens het bestelproces. Anders kunnen ze bij het ophalen betaald worden met een Tikkie of gepast contant geld. Om een afspraak te maken kun je contact opnemen met Studio Kunstig.

Gepersonaliseerde producten (zoals papier-maché portretten)
Het portret zal afgestemd worden op de situatie van de klant. Hiervoor is enige informatie nodig zoals foto’s van personen en huisdieren. Deze zullen met uiterste zorg behandeld worden en niet openbaar getoond worden.

Gratis producten (zoals kleurplaten en lesbrieven)

De gratis producten mogen privé (thuis) worden gebruikt. Ook geef ik toestemming om deze in het onderwijs (basisonderwijs) en de kinderopvang (bso, kdv, psz, gastouder) te gebruiken als activiteit in de groep.
De gratis producten mogen NIET gebruikt worden in andere situaties dan hierboven beschreven.

Online producten

Na betaling van je gekozen online product krijg je een pdf in je mail (in het geval van de lesbrieven). 

Garantie en klachten:

Garantie:
De handgemaakte producten van Studio Kunstig worden met de grootste zorg en liefde gemaakt. Mocht een product kapot gaan of gebreken vertonen, mits goed gebruikt en binnen een redelijke verwachte levensduur, dan kun je contact opnemen met Studio Kunstig. Er zal dan gekeken worden naar een passende oplossing. Studio Kunstig behoudt zich het recht voor artikelen eventueel te laten repareren, vervangen of (gedeeltelijk) te crediteren. 

Schade:
Mocht een product beschadigd aankomen, neem dan direct contact op met Studio Kunstig, binnen de termijn van 3 werkdagen na levering van de bestelling. Na deze periode kan ik niet meer garanderen dat schade vergoedt wordt. Ik kan vragen om foto’s van de schade of om het artikel retour te sturen ter beoordeling. Hierna zal er natuurlijk gezocht worden naar een voor ons beiden goede oplossing. 
Garantieartikelen pas retour zenden nadat er contact is geweest met Studio Kunstig, deze verzendkosten zullen niet worden vergoed. 

Toch niet tevreden? 
Mocht je niet tevreden zijn met de service en/of producten dan hoor ik dat graag. Hiervoor kun je een mailtje sturen naar: post@studio-kunstig.nl We zullen dan op zoek gaan naar een passende oplossing

Leidt dit niet tot een oplossing?  Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Betaalmethodes

Op dit moment kun je bij Studio Kunstig betalen via:

  • Bankoverschrijving
  • Betalen met betaalverzoek, zoals Tikkie 
  • Contante, liefst gepaste, betaling (alleen bij afhalen.)